2008-09-02
Prezentacja: Czego (nie) uczą polskie szkoły?

Jak zreformować polską edukację? – rekomendacje dla polityki gospodarczej
- Szkoły powinny być oceniane na podstawie m.in. sytuacji na rynku pracy ich absolwentów.
- Należy uruchomić system monitoringu sytuacji zawodowej absolwentów także dlatego, aby młodzież podejmowała świadome decyzje edukacyjne.
- Należy zlikwidować bariery administracyjne, które fachowcom bez przygotowania pedagogicznego uniemożliwiają prowadzenie zajęć praktycznych w szkołach.
- Należy zrezygnować z utrzymywania wielu małych szkół zawodowych i uczelni wyższych, które nie mają odpowiedniego zaplecza do praktycznej nauki zawodu.
- Podniesienie jakości kształcenia wymaga wzmocnienia konkurencji pomiędzy uczelniami. Do tego potrzebna jest zmiana systemu finansowania szkół – pieniądz powinien iść za studentem.
Autorzy:
Urszula Sztanderska
Wiktor Wojciechowski (współpraca)
Pliki do pobrania: