Czy inwestycje publiczne to inwestycje „pod publiczkę”? Jakie korzyści płyną z wolnego handlu? Kto dopłaca do niewydajnych kopalń? Jak odpowiedzialnie się zadłużać? – to wybrane tematy lekcji, jakie poprowadzą nauczyciele w polskich szkołach w 2015 roku w oparciu o nowe scenariusze, przygotowane przez trenerów edukacji ekonomicznej we współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju. Scenariusze powstały na bazie komiksów, które zwyciężyły w VI edycji konkursu zorganizowanego przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Bank Zachodni WBK. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Więcej informacji o konkursie na komiks ekonomiczny
SCENARIUSZE LEKCJI są podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych:
- Wiedza o społeczeństwie
- Podstawy przedsiębiorczości
Tematy tegorocznych scenariuszy lekcji to:
- Czy to się opłaca? - czyli o efektywnym inwestowaniu.
- Inwestycje publiczne czy pod publiczkę - czyli o wykorzystaniu środków europejskich.
- Targ leśny - czyli o korzyściach wolnego handlu.
- Korzyści handlowania.
- Czy prywatyzować polskie kopalnie?
- Polskie górnictwo - olbrzym czy karzełek, czyli o problemach naszych kopalń.
- Dobry zwyczaj - mądrze pożyczaj, czyli jak nie wpaść w pętlę zadłużenia.
- Dług publiczny - spadkiem dla przyszłych pokoleń Polaków?
Zapraszamy także na stronę naszego projektu www.komiksy-ekonomiczne.pl, gdzie zebrane zostały komiksy, animacje i scenariusze lekcji ze wszystkich dotychczasowych edycji!
Scenariusze lekcji wraz z komiksami na płytach CD bezpłatnie otrzymają nauczyciele wiedzy o społeczeństwie oraz podstaw przedsiębiorczości ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy wypełnią formularz zamówienia na naszej stronie
Dodatkowych informacji udziela:
Dominika Pawłowska - Koordynator Projektów,
kom. 660 358 768, e-mail: dominika.pawlowska@for.org.pl
- 1
- 2
- ...
- 2
- następna »