"Skutecznie promujemy wolność"

EN

2011-12-30

FOR ostrzega (nr 4): Zakaz reklamy aptek nie służy pacjentom tylko drogim aptekom

FOR ostrzega (nr 4): Zakaz reklamy aptek nie służy pacjentom tylko drogim aptekom

Do pobrania:

FOR ostrzega: Zakaz reklamy aptek nie służy pacjentom tylko drogim aptekom [PDF, 152 KB]


Autor:

Mikołaj Barczentewicz, kom. , e-mail: mikolaj.barczentewicz@for.org.pl


1 stycznia 2012 r. wejdzie w życie niemal bezwzględny zakaz reklamy aptek. Jest to realizacja postulatu zgłaszanego od wielu lat przez samorządy aptekarskie. Zakaz ten negatywnie odczują przede wszystkim pacjenci: nie będą mogli oni korzystać z programów lojalnościowych i promocyjnych, nie będą mogli również łatwo porównywać cen między aptekami, ceny leków w aptekach wzrosną. Jedynym beneficjentem zakazu będą ci aptekarze, którzy nie chcą konkurować na zasadach rynkowych. Zakaz ten jest niekonstytucyjny.