Raport PISA nt. umiejętności uczniów
W bieżącym tygodniu opublikowany został raport PISA (Programme for International Student Assessment), którego nadrzędnym celem jest porównanie danych o umiejętnościach uczniów powyżej 15 roku życia z 56 krajów. Badania realizowane są pod auspicjami OECD, a ich wyniki mają służyć poprawie jakości nauczania i organizacji systemów edukacyjnych. Wyniki raportu za 2006 rok ujawniły, że polska młodzież najlepiej radzi sobie z czytaniem i wnioskowaniem w naukach humanistycznych. W tej kategorii polscy uczniowie zostali sklasyfikowani na 9 pozycji wśród 56 krajów. Zdecydowanie gorzej uczniowie polskich szkół wypadają jeśli chodzi o umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych oraz w zadaniach matematycznych. W wyżej wymienionych kategoriach polska młodzież zajęła kolejno 23 i 25 miejsce na 56 możliwych. Wyniki badań obnażyły słabości polskiej oświaty. W polskich szkołach zbyt mały nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności samodzielnego i kreatywnego myślenia oraz rozumowania naukowego, a zbyt duży na zapamiętywanie informacji i odtwarzanie zdobytej wiedzy. Czołowe miejsca w raporcie zajmują Finlandia, Hongkong i Kanada. Znacznie wyżej w rankingu zostali sklasyfikowani również nasi najbliżsi sąsiedzi jak Czesi i Niemcy.
Raport PISA w języku angielskim: http://www.oecd.org/document/22/0,3343,en_2649_201185_39713238_1_1_1_1,00.html
Brak komentarzy, bądź pierwszy - skomentuj powyższy tekst.