"Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj"
"Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" - ruszyła kampania koalicji "Masz głos, masz wybór",
która ma zachęcić do udziału w nadchodzących wyborach prezydenckich.
Kampania jest realizowana przez koalicję, która skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, działających na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach.
Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły dwie głośne kampanie: "Zmień kraj. Idź na wybory" przed wyborami parlamentarnymi w 2007 roku oraz "Pępek Europy" przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.
W 2010 roku koalicja realizuje dwie ogólnopolskie kampanie profrekwencyjne: przed wyborami prezydenckimi i samorządowymi. Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu (dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika).
Celem kampanii "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" jest przekonanie wyborców, że udział w głosowaniu nie jest skomplikowany, czasochłonny i nie przeszkodzi w realizacji planów weekendowych. Choć frekwencja w ostatnich wyborach prezydenckich była, jak na warunki polskie, wysoka (w 2005 r. wyniosła 50 proc.), jest ona wciąż niższa niż w wielu krajach europejskich. Przykładem może być Francja, gdzie w ostatnich wyborach prezydenckich wzięło udział 84 proc. obywateli.
Rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to również osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów.
Kampania "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" prowadzona będzie w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), a także lokalnie (prawybory w szkołach i na wyższych uczelniach). 28 maja została uruchomiona strona internetowa www.gdziekolwiek-bedziesz.pl, na której można znaleźć przydatne materiały (w tym "Poradnik wyborcy" i kalendarz wyborczy), a także obejrzeć spoty reklamowe.
Inicjatorzy kampanii "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj":
- Centrum Edukacji Obywatelskiej
- Fundacja im. Stefana Batorego
- Fundacja FOR
- Fundacja Projekt: Polska
- Polska Fundacja im. Roberta Schumana
- Instytut Spraw Publicznych
- Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
- Izba Wydawców Prasy
- Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
- Stowarzyszenie Gazet Lokalnych
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
- Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
- Stowarzyszenie Szkoła Liderów
- Związek Firm Public Relations
- Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW
- Forum Polonia
- Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Agencje zaangażowane w realizację kampanii:
- PZL
- Profile
- On Board Public Relations
- Partner of Promotion
- Interactive Advertising Bureau Polska (IAB)
- Dom Mediowy Mediaedge: cia
- Value Media
Cały czas przyłączają się też kolejne organizacje.
Zobacz: Jak przyłączyć się do kampanii?
Realizacja kampanii nie byłaby również możliwa, gdyby nie społeczne zaangażowanie mediów, które bezpłatnie udostępniły swój czas i powierzchnie reklamowe.
Zapraszamy na stronę www.gdziekolwiek-bedziesz.pl